بیماری اختلال عملکرد لوله استاش (ETD)

ET anatomy 3 2 scaled دانیال کلینیک کلینیک شنوایی و تجویز سمعک

لوله های استاش لوله های کوچکی هستند که بین گوش های میانی و بالای گلو شما قرار دارند. آنها وظیفه یکسان سازی فشار گوش و تخلیه مایع از گوش میانی ، بخشی از گوش پشت پرده گوش را دارند. لوله های استاش معمولاً بسته است بجز موارد جویدن ، بلعیدن یا خمیازه کشیدن.
اندازه این گذرگاه ها کوچک است و به دلایل مختلف می توانند از برق وصل شوند. انسداد لوله های استاش می تواند باعث درد ، مشکلات شنوایی و احساس سیری در گوش شود. از چنین پدیده ای به عنوان اختلال عملکرد لوله استاش (ETD) یاد می شود.

ETD یک بیماری نسبتاً شایع است. بسته به علت ، ممکن است به خودی خود و یا با اقدامات درمانی ساده در منزل برطرف شود. موارد شدید یا مکرر ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد.
علائم:

علائم ETD ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• پری در گوش ها
  • احساس می کنید گوش هایتان گرفته است
  • شنوایی شما تغییر می کند
  • زنگ زدن در گوش ، همچنین به عنوان وزوز گوش شناخته می شود
  • کلیک کردن یا صدا کردن
  • درد

مدت زمان دوام علائم ETD به علت اولیه بستگی دارد. علائم ناشی از تغییرات ارتفاع ، به عنوان مثال ، ممکن است با بازگشت به ارتفاعی که به آن عادت کرده اید ، برطرف شود. بیماری ها و سایر دلایل ETD ممکن است منجر به علائم طولانی مدت شود.

ریسک فاکتور:

هر کسی می تواند گاه به گاه ETD را تجربه کند ، اما برخی از افراد مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
کودکان بیشتر در معرض خطر ETD قرار دارند. این به این دلیل است که لوله های استاش آنها کوچکتر هستند و این باعث می شود که مخاط و میکروب ها به دام بیفتند. آنها همچنین سرماخوردگی های مکرر بیشتری دارند و بیشتر در معرض عفونت هستند زیرا سیستم ایمنی بدن آنها هنوز در حال توسعه است.

درمان:

معمولاً بدون درمان برطرف می شود. اما اگر علائم شما شدید یا بیش از دو هفته ادامه داشت ، در مورد گزینه های درمان با پزشک خود صحبت کنید.

درمان ETD به شدت و علت بیماری بستگی دارد و ممکن است شامل داروهای خانگی ، داروهای بدون نسخه و داروهای تجویز شده باشد. قبل از استفاده از هرگونه دارو یا مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

درمان خانگی:

علائم جزئی ممکن است با درمان های خانگی برطرف شود ، به خصوص اگر ناشی از بیماری نباشد. می تونی امتحان کنی:

• آدامس جویدن
  • بلعیدن
  • خمیازه

برای کمک به پاکسازی از اسپری بینی شور استفاده کنید
برای رفع علائم جزئی ETD در نوزادان ، یک بطری یا پستانک به او بدهید تا بمکد.

داروهای بدون نسخه:

اگر این اتفاق به علت الرژی باشد با داروهایی مانند آنتی هیستامین و سیتریزین و دیفن هیدرامین میتوان علائم را بهبود داد.

مسکن های بدون نسخه مانند ایبوبروفن و استامینوفن ممکن است درد گوش را کاهش دهد.