Natural Earache Remedies Photos and Info by Mama Natural دانیال کلینیک کلینیک شنوایی و تجویز سمعک

درد گوش:
درد گوش (اوتالژی) معمولاً در کودکان رخ می دهد ، اما ممکن است در بزرگسالان نیز اتفاق بیفتد. دردی که از داخل گوش شروع می شود به عنوان اوتالژی اولیه شناخته می شود ، در حالی که دردی که از خارج از گوش ایجاد می شود به عنوان اوتالژی ثانویه شناخته می شود.
درد گوش می تواند به تدریج یا به طور ناگهانی ایجاد شود. درد می تواند کسل کننده ، تیز یا همراه با سوزش باشد و موقت یا مستمر باشد. معمولاً درد فقط در یک گوش ایجاد می شود ، اما گاهی ممکن است در هر دو گوش ظاهر شود.
علائمی که می توانند همراه با درد گوش باشند شامل موارد زیر است:
تب
ترشح از گوش
از دست دادن شنوایی
سردرد
مشکل جویدن
درد فک
سر و صدا و تحریک پذیری (در کودکان)
افزایش گریه (در کودکان)
از دست دادن اشتها (در کودکان)
علت:
درد گوش اغلب به دلیل انسداد لوله استاش ، مجاری که از گوش میانی تا پشت حفره بینی و گلو گسترش می یابد ، ایجاد می شود. هنگامی که لوله استاش مسدود می شود ، هوا و مایعات نمی توانند از طریق مجرا جریان داشته باشند و باعث ایجاد فشار و درد می شوند.

عفونت گوش دلیل شایع درد گوش بخصوص در کودکان است. عفونت گوش میانی ، که اوتیت میانی نامیده می شود ، هنگامی رخ می دهد که مایعات در لوله های داخل گوش میانی تجمع می یابد. این مایع می تواند توسط یک باکتری یا ویروس آلوده شود.

درد گوش می تواند به دلیل خراشیدن قسمت داخلی گوش با انگشت ، گوش پاک کن یا چیز دیگر ایجاد شود.
عفونت گوش معمولاً دلیل اصلی درد گوش در بزرگسالان نیست. بلکه درد، ممکن است ناشی از مشکلی مانند TMJ(مفصل فکی گیجگاهی) باشد.

مدت زمان درد گوش

درد گوش اغلب طی چند روز به خودی خود برطرف می شود و ممکن است پزشک قبل از تجویز آنتی بیوتیک چند روز صبر کند. به محض شروع آنتی بیوتیک برای عفونت ، باید طی دو تا سه روز شاهد بهبود باشید.

درمان گوش درد

درمان درد گوش اغلب به علت ایجاد مشکل بستگی دارد. درمان های معمول شامل دارو ، جراحی و درمان های خانگی است.

درمان دارویی درد گوش

برای کاهش درد گوش ، پزشک ممکن است داروهای بدون نسخه(استامینوفن) یا ایبوپروفن را توصیه کند. پزشک شما همچنین ممکن است قطره گوش OTC را برای تسکین درد توصیه کند ، اما در صورت احتمال پارگی لاله گوش هیچگاه نباید از آنها استفاده شود.

آنتی بیوتیک ها گاهی برای عفونت گوش تجویز می شوند ، اما در بسیاری از موارد ، لازم نیست. در کودکان ، ممکن است از آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین برای درمان عفونت گوش که شدید باشد یا بیش از چند روز طول بکشد؛ استفاده شود.

درمان خانگی گوش درد

کمپرس سرد می تواند به تسکین درد گوش کمک کند. یک بسته سرد یا پارچه دستشویی مرطوب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی گوش آسیب دیده قرار دهید.از هر دو بسته سرد و گرم می توان برای تسکین علائم TMJ استفاده کرد.

جراحی گوش

کودکانی که مستعد گوش درد ناشی از عفونت گوش هستند ، ممکن است نیاز به یک عمل جراحی داشته باشند که در آن یک لوله کوچک به داخل پرده گوش وارد شود تا از تجمع مایعات جلوگیری کند. لوله های کوتاه مدت معمولاً حدود ۶ تا ۹ ماه دوام می آورند تا اینکه خود به خود ریخته شوند.

لوله های طولانی مدت بزرگتر هستند و در جای خود محکم می شوند.

برای سنجش شنوایی گوش های خود به شما توصیه می کنم به کلینیک دانیال مراجعه نمایید.