راه های انتخاب سمعک

راه های انتخاب سمعک

فهرست مطالب

شاید شما در مورد تهیه سمعک فکر کرده اید اما نگران این هستید که ظاهرش چگونه است یا آیا واقعا به شما کمک می کند. سمعک نمی تواند شنوایی طبیعی را بازیابی کند. آنها می توانند با تقویت صداهایی که در شنیدن آنها مشکل داشته اید، شنوایی شما را بهبود بخشند.

انواع سمعک

  • سمعک های پشت گوشی
  • سمعک های ریک
  • سمعک های داخل گوشی
  • سمعک های داخل کانال
  • سمعک های کاملا داخل کانال

نحوه انتخاب سمعک

شنوایی شناس به شما کمک می کند تا سمعک مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید. نوع مناسب برای شما ممکن است به نوع کم شنوایی شما بستگی داشته باشد.

اندازه مناسب را انتخاب کنید. سمعک ها اندازه های مختلفی دارند. سمعکی را انتخاب کنید که بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید و به راحتی در گوش شما قرار گیرد.

تجویز مناسب را انتخاب کنید. ممکن است به یک سمعک که پشت گوش شما قرار دارد نیاز داشته باشید. این دستگاه توسط یک لوله به یک قطعه پلاستیکی قالب دار متصل می شود که داخل گوش شما قرار می گیرد. این سمعک دارای کنترل ها و دکمه های بزرگتری است. ممکن است به یک سمعک نیاز داشته باشید که دقیقا داخل گوش شما قرار گیرد. این سمعک ها به طور ایمن جا می گیرند اما ممکن است به راحتی دیده شوند. سمعک هایی که در مجرای گوش شما قرار دارند، پنهان هستند و به سختی دیده می شوند. بپرسید کدام سمعک برای شما بهتر است.

در مورد موارد اضافه که نیاز دارید بپرسید. شاید سمعکی با قابلیت بلوتوث برای شما مفید باشد یا شاید بخواهید از انواع سمعک قابل شارژ تهیه کنید.

وقتی به دنبال سمعک هستید، گزینه های خود را بررسی کنید تا بفهمید چه نوع سمعک برای شما بهترین کارایی را دارد. همچنین

چکاپ شوید.

برای رد علل قابل درمان کم شنوایی مانند جرم گوش یا عفونت به پزشک مراجعه کنید و شنوایی خود را توسط متخصص شنوایی شناس آزمایش کنید.

به یک شنوایی شناس معتبر مراجعه کنید.

اگر شما یک شنوایی شناس خوب نمی شناسید، از پزشک خود بخواهید که فردی را معرفی کند. متخصص شنوایی شناسی، شما را ارزیابی می کند و به شما کمک می کند مناسب ترین سمعک را انتخاب کرده و دستگاه را بر اساس نیازهای شما تنظیم می نماید. اگر در هر دو گوش کم شنوایی دارید، با دو سمعک بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

در مورد دوره آزمایشی بپرسید.

گاهی می توانید یک دوره آزمایشی سمعک دریافت کنید. ممکن است کمی طول بکشد تا به دستگاه عادت کنید و تصمیم بگیرید که برای شما مناسب است یا خیر.

به نیازهای آینده فکر کنید.

سوال کنید که آیا سمعک انتخابی شما می تواند قدرت بیشتری را ارائه کند تا در صورت بدتر شدن کم شنوایی همچنان قابل استفاده باشد. سمعک ها به طور مادام العمر کار نمی کنند اما باید حدود پنج سال عمر کنند.
گارانتی را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سمعک شامل ضمانت نامه ای است که قطعات و کار را برای مدت مشخص پوشش می دهد.

مراقب ادعاهای گمراه کننده باشید.

سمعک نمی تواند شنوایی عادی را بازیابی کند یا تمام سر و صدای پس زمینه را از بین ببرد. مراقب تبلیغات یا ادعاهایی باشید که خلاف واقع هستند.

برای هزینه سمعک برنامه ریزی کنید.

هزینه سمعک ها بسیار متفاوت است. علاوه بر هزینه خود سمعک، هزینه باتری، کنترل از راه دور، لوازم جانبی سمعک و سایر گزینه های سمعک را در نظر داشته باشد. در مورد نیازها و انتظارات خود با متخصص شنوایی شناسی خود صحبت کنید.
برخی از بیمه نامه ها بخشی یا تمام هزینه سمعک را پوشش می دهند بنابراین برای اطمینان، از بیمه خود سوال کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات