مقایسه سمعک آنالوگ و دیجیتال

مقایسه سمعک آنالوگ و دیجیتال

فهرست مطالب

در ابتدایی ترین سطح ، همه سمعک ها کار را به همان روش انجام می دهند. هر سمعک شامل میکروفون ، تقویت کننده ، بلندگو و باتری است. میکروفون صدا را در محیط تشخیص می دهد ، تقویت کننده سیگنال را تقویت می کند و بلندگو صدای بلندتر را به گوش شما می رساند. اساساً ، خیلی پیچیده نیست. اما در جزئیات نحوه پردازش صدا توسط سمعک متفاوت هستند. سمعک های دیجیتال بسیار متفاوت از نمونه های مشابه سمعک آنالوگ انجام می شوند.

سمعک های آنالوگ صدا را به روشی نسبتاً بدون تغییر پردازش می کنند. در سه مرحله اساسی، صدا توسط میکروفون تشخیص داده می شود ، تقویت می شود و از طریق بلندگو به گوش می رسد. یعنی همه صداها بلندتر می شود، از جمله سر و صدای پس زمینه و فرکانس های صوتی که می توانید به خوبی بشنوید. به بیان دیگر ، سمعک های آنالوگ حتی صداهایی را که نمی خواهید بشنوید تقویت می کنند .

از طرف دیگر سمعک های دیجیتالی گام چهارم را به پردازش صدا اضافه می کنند: تبدیل امواج صوتی به اطلاعات دیجیتال. صدا به خودی خود یک سیگنال آنالوگ است. در سمعک های دیجیتال به جای اینکه فقط این سیگنال آنالوگ را بلندتر کنند ، ابتدا صدا را به فرمت دیجیتال تبدیل می کنند (که به صورت ۰ و ۱ ذخیره می شود) که می تواند تغییر کند. بنابراین سمعک های دیجیتال می توانند با تغییر اطلاعات ذخیره شده به صورت سری های ۰ و ۱ ، صدا را قبل از تقویت تغییر دهند.
سمعک های دیجیتال اساساً رایانه های مینیاتوری هستند. یک برنامه ویژه را اجرا می کنند و کیفیت صدا را دستکاری و افزایش می دهد.

مزیت سمعک های دیجیتال:

تقریباً همه سمعک های مدرن دیجیتال هستند و نتیجه خوبی هم دارد. سمعک های آنالوگ فقط می توانند صدای ورودی را تقویت کنند و نمی توانند آن را تغییر دهند. سمعک های آنالوگ در بیشتر مواقع باعث افزایش صدای مزاحم پس زمینه می شوند. شنیدن در محیط های پر سر و صدا را دچار مشکل می کند و صحبت از طریق تلفن تقریباً غیرممکن است.

در اینجا برخی دیگر از مزایای سمعک دیجیتال وجود دارد:

فناوری رایانه کوچک شده به معنای سمعک های کوچکتر است. مدل هاِیی که کاملاً در مجرای گوش قرار می گیرد، و آنها را اساساً نامرئی می کند.
سمعک های دیجیتال تمایل به داشتن طرح ها و رنگ های شیک تری دارند.
سمعک های دیجیتال را می توان توسط متخصص شنوایی برنامه ریزی کرد تا بسته به موقعیت مکانی ، صدا را به روش های مختلف پردازش کند. با تغییر تنظیمات ، کاربران می توانند برای تعدادی از محیط ها، از یک اتاق آرام تا یک رستوران پر سر و صدا گرفته تا صحبت با تلفن ، به شنوایی ایده آل برسند.
سمعک های دیجیتالی را می توان برای هر بیمار تنظیم کرد. هر شخص فرکانس های مختلف صدا را در سطوح مختلفی می شنود. سمعک های دیجیتال به متخصص شنوایی اجازه می دهد تا برای هر محدوده فرکانسی، صدا را بر حسب ویژگی های کم شنوایی فرد تنطیم کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات