چه سمعکی در گوش دیده نمی شود؟

چه سمعکی در گوش دیده نمی شود؟

فهرست مطالب

سمعک ها از زمان اولین مدلهای حجیم پشت گوشی در دهه ۱۹۶۰ تا به امروز راه زیادی را طی کرده اند. سمعک های کوچک امروزی بسیار راحت و ظریف هستند و از نظر اندازه، رنگ، ویژگی های خاص و نحوه قرارگیری در گوش تفاوت هایی دارند. سمعک ها قبلا از فناوری آنالوگ استفاده می کردند اما درست مانند سایر موارد در جهان، دیجیتالی شده اند. جدیدترین نسل سمعک های نامرئی در حال حاضر باهوش تر و کوچکتر از همیشه هستند و به شما این امکان را می دهند تا بیشتر صداهای اطراف خود را بشنوید در حالی که سمعک به سختی در داخل گوش یا اطراف آن قابل رویت است. سمعک های نامرئی توسط دیگران به سختی قابل تشخیص هستند اما مطمئنا شما متوجه تفاوت خواهید شد.

انواع سمعک غیرقابل دید

سمعک های نامرئی داخل کانال (IIC) همان چیزی است که مردم معمولا هنگام گفتن سمعک نامرئی به آن اشاره می کنند. در اینجا ما در مورد دو نوع سمعک صحبت می کنیم: مدل های خارج از گوش و داخل گوش. هر دو نوع سمعک های کوچکی هستند که تا حد امکان ظریف طراحی شده اند. با پیشرفت فناوری های شنوایی، سمعک ها نیز پیشرفت کرده اند و حتی سمعک های کوچکی که در خارج از گوش قرار می گیرند به نحوی هستند که متوجه حضور آنها نخواهید شد و یا به سختی قابل تشخیص هستند.

سمعک های رسیور داخل گوش (RIC) یکی از رایج ترین انواع سمعک هایی هستند که به دلیل اندازه کوچک در خارج از گوش قرار می گیرند. سمعک ریک شامل یک محفظه کوچک است که در پشت گوش قرار دارد و تمام اجزای الکترونیکی سمعک را به جز گیرنده در خود جای داده است. یک لوله، صدا را به رسیوری که در مجرای گوش قرار دارد منتقل می کند.

سمعک پشت گوشی (BTE)، سمعک های کوچکی هستند که خارج از گوش قرار می گیرند. سپس یک لوله کوچک، صدا را به داخل کانال گوش شما هدایت می کند. سمعک های پشت گوشی بیشترین تقویت صدا را ارائه می دهند که آنها را به گزینه ی ترجیحی برای افرادی که دچار کم شنوایی شدید تا عمیق هستند تبدیل می کند. سمعک های پشت گوشی، گوش را نمی بندند و امکان ایجاد صدایی طبیعی تر را فراهم می کنند. آنها در اندازه ها و رنگ های مختلف موجود هستند.

سمعک های نامرئی داخل گوشی به صورت سفارشی و متناسب با شکل گوش شما ساخته می شوند. یک سمعک سفارشی با استفاده از یک قالب ایجاد می شود که شنوایی شناس از گوش شما گرفته است. انواع مختلفی از سمعک های نامرئی داخل گوشی وجود دارد. برخی کوچکتر بوده و در اعماق کانال گوش قرار دارند بنابراین عملا برای همه اطرافیان شما قابل تشخیص نیست. این نوع سمعک های نامرئی راه حلی مناسب برای کسانی است که سمعک می خواهند و کم شنوایی ملایم ​​تا متوسط ​​دارند.

اگر کم شنوایی شدید دارید، هنوز گزینه های زیادی برای دریافت سمعک غیرقابل دید وجود دارد. با بررسی نیازهای منحصر به فرد خود، شما و شنوایی شناس تان می توانید بهترین گزینه را تعیین کنید. برای همه سمعک وجود دارد.

آیا سمعک های نامرئی برای همه مناسب است؟

به لطف فناوری امروزی، سمعک ها کوچکتر و ظریفتر می شوند. چه در داخل گوش و چه در پشت گوش قرار بگیرند، تشخیص آنها توسط دیگران بطور فزاینده ای دشوار است.

مزایای سمعک غیرقابل دید

  • سبک کوچک و ظریف
  • مدل های داخل کانال آنها توسط گوش خارجی محافظت می شوند بنابراین کمتر احتمال دارد صدای باد را تقویت کنند
  • مدل های داخلی می تواند صدای طبیعی تری را ارائه دهد زیرا می توانید آنها را در عمق گوش قرار دهید.
  • آنها به صورت سفارشی ساخته می شوند بنابراین برای اکثر کاربران راحت است

معایب سمعک غیرقابل دید

  • عمر باتری کوتاه تر
  • مشاهده و کار با کنترل ها سخت تر است (زیرا بسیار کوچک هستند)
  • برای همه اشکال مجرای گوش مناسب نیست (برخی از مجاری گوش ممکن است خیلی کوچک باشند)
  • استفاده از کوچکترین سمعکهای نامرئی برای کسانی که مهارتهای دستی محدودی دارند، چالش برانگیز است.
  • هماهنگی دو گوشی بین دو سمعک شما امکان پذیر نیست
  • اتصال بلوتوث در دسترس نیست
  • باتری های قابل شارژ ندارند
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات