مدارک لازم برای بیمه سمعک در سال ۱۴۰۰

مدارک لازم برای بیمه سمعک در سال ۱۴۰۰

قیمت بیمه سمعک، مرکز شنوایی سنجی سمعک برای وزوز گوش، انواع بیمه سمعک، مدارک لازم برای بیمه سمعک

فهرست مطالب

سمعک به عنوان یک وسیله مورد نیاز برای کم شنوایان قیمت هزینه زیادی را برای بیماران به دنبال دارد. سمعک ها به عنوان یک دستگاه حساس با قطعات گران قیمت شناخته می‌شوند. این موضوع خرید این دستگاه را برای کسانی که به کم شنوایی یا وزوز گوش مبتلا هستند، دشوار تر می کند. شناختن بیمه هایی که تسهیلات مناسبی برای بیمه سمعک ارائه می دهند در کنار دانستن مدارک لازم برای بیمه سمعک، برای ارائه به شرکت های بیمه مسیر دریافت این کمک هزینه بیمه را آسان‌تر می‌کند.

دانستن بهترین بیمه سمعک برای نا شنوایان در سال ۱۴۰۲ می‌تواند دید باز‌تری به شما برای انتخاب شرکت بیمه بدهد.

قیمت بیمه سمعک، مرکز شنوایی سنجی سمعک برای وزوز گوش، انواع بیمه سمعک، مدارک لازم برای بیمه سمعک

هر چیزی که باید در مورد بیمه سمعک بدانید

کم شنوایی چیست؟

شنیدن به عنوان یکی از مهمتری حواس پنج گانه انسان ها دارای نقش مهمی در تعاملات اجتماعی و زندگی روزمره است. ما در محیط های مختلفی قرار می گیریم که عمدتا برای ارتباط با دیگران می بایست بتوانیم گفتار را به خوبی درک کنیم. چه در محیط های شغلی و چه در کلاس‌های درس و منزل، داشتن شنوایی خوب بسیار مهم است. اما برخی مشکلات ممکن است این توانایی را مختل سازد. عواملی مانند افزایش سن، قرارگیری در معرض نویز و برخی داروها، ضربه و… می توانند باعث بروز کم شنوایی شوند.

در این مواقع فرد ممکن است همه یا بخشی از سیگنال های گفتاری و صداهای محیطی را نشنود که باعث ایجاد مشکلاتی خواهد بود. باید از شنوایی خود تا حد امکان مراقبت نمود اما اگر کم شنوایی رخ داد می بایست به فکر درمان آن باشیم. تعدادی از افت های شنوایی که عمدتا انتقالی هستند، به واسطه درمان های دارویی یا جراحی بهبود می یابند. سایر افت ها که عمدتا کم شنوایی حسی-عصبی هستند را می بایست با وسایل کمک شنیداری از جمله سمعک و کاشت حلزون و …. درمان نمود.

قیمت بیمه سمعک، مرکز شنوایی سنجی سمعک برای وزوز گوش، انواع بیمه سمعک، مدارک لازم برای بیمه سمعک

سمعک چیست؟

کم شنوایی می تواند باعث ناتوانی فرد در موقعیت های مختلف شود و تعاملات روزمره او را با چالش روبرو سازد. بنابراین باید به فکر راه چاره بود. کم شنوایی دارای انواع مختلفی است و روش درمان و مدیریت این مشکل نیز متفاوت خواهد بود. مواردی که افت انتقالی وجود دارد مانند پارگی پرده، شکستگی استخوانچه ها، عفونت گوش و… را در برخی موارد می توان با درمان دارویی، جراحی و… مدیریت کرد و فرد تا حددی بهبودی می یابد. در صورت باقی ماندن افت شنوایی و یا حسی-عصبی بودن افت می بایست برای دریافت وسایلی از قبیل سمعک اقدام کرد. تشخیص اینکه فردی به سمعک نیاز دارد بر عهده ی متخصص گوش و حلق و بینی است.

برای دریافت سمعک می بایست به شنوایی شناس مراجعه نمایید. سمعک یک دستگاه کمک شنیداری است که به طور کلی دارای سه بخش اصلی می باشد. میکروفن سمعک به عنوان ووردی آن عمل می کند. اصوات محیطی توسط یکروفن سمعک جمع آوری می شود و در مرحله ی بعد به سیگنال الکتریکی تبدیل می گردد تا مورد پردازش قرار بگیرد. بخش دوم که پردازنده ی سمعک نام دارد، وظیفه ی اعمال تغییرات بر سیگنال اولیه را دارد تا متناسب با نیازها و ویژگی های کم شنوایی فرد شود.

هر گونه تغییر در سیگنال توسط این بخش ثورت می گیرد. بخش سوم که رسیور یا بلندگو نام دارد، وظیفه ی ارائه ی سیگنال های دستکاری شده به گوش فرد را دارد. درین قسمت باید سیگنال الکتریکی مجددا به سیگنال صوتی تبدیل شده و توسط لوله و قالب سمعک به کانال گوش ارائه شود. رسیور می تواند به چند شکل با مجرای گوش در ارتباط باشد. در سمعک های پشت گوشی، رسیور در بدنه ی اصلی قرار دارد بنابراین از یک لوله و قالب استفاده می شود تا صدا را به کانال گوش برساند.

در سمعک های ریک، رسیور در کانال گوش قرار می گیرد و با یک سیم باریک به بدنه اصلی متصل است. در سمعک های داخل گوشی نیز رسیور همراه با سایر اجزاء سمعک در بدنه اصلی قرار دارد و در مجرای گوش قرار می گیرد. این تفاوت ها در شکل ظاهر و نیز سطح تکنولوژی پردازنده سمعک موجب می شود تا تقاوت هایی در قیمت سمعک مشاهده شود.

مدارک لازم برای بیمه سمعک در سال ۱۴۰۰

بیمه سمعک چیست؟

سمعک به عنوان یک پروتز نسبتا گران قیمت، امروزه در بسیاری از موارد کم شنوایی تجویز می شود. شنوایی خوب می تواند تاثیرات زیادی در زندگی روزمره فرد و تعاملات اجتماعی اش داشته باشد. بسیاری از افراد علی رغم تجربه ی ناخوشایند کم شنوایی و ناتوانی های ارتباطی ناشی از آن، همچنان برای دریافت سمعک مراجعه نمی کنند. یکی از اصلی ترین دلایل آن ها نیز قیمت بالای این دستگاه ها است. برای حل این مشکل مقادیری تحت عنوان کمک هزینه ی سمعک یا بیمه سمعک توسط شرکت های بیمه تعیین شده است که فرد ی تواند از انها بهره مند شود.

در مقاله‌ای دیگر به بررسی هر چیزی که باید در مورد بیمه سمعک در سال  ۱۴۰۲  بدانید را بررسی کرده‌ایم

قیمت بیمه سمعک، مرکز شنوایی سنجی سمعک برای وزوز گوش، انواع بیمه سمعک، مدارک لازم برای بیمه سمعک

کدام بیمه ها کمک هزینه سمعک را پرداخت می کنند؟

لیست شرکت های بیمه پرداخت کننده کمک هزینه ی سمعک در زیر آمده است. در بخش های بعدی می توانید در مورد مبالغ پرداختی و برخی از شرایط پرداخت این بیمه ها مطلع شوید. اگر نام شرکت بیمه شما در لیست زیر نبود باید از بیمه خود در مورد پرداخت یا عدم پرداخت کمک هزینه ی سمعک سوال نمایید.

بیمه آسیابیمه ایرانبیمه البرز
بیمه بانک تجارتبیمه بانک صادراتبیمه بانک کشاورزی
بیمه بانک سپهبیمه بانک ملتبیمه بانک ملی
بیمه سلامتبیمه سازمان صدا و سیمابیمه سازمان شهرداری
بیمه تامین اجتماعیبیمه آتیه سازان حافظبیمه نظام آسایش
بیمه پارسیانبیمه خدمات درمانی کارکنان دولتبیمه میهن
بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلحبیمه کوثربیمه شرکت هواپیمایی ماهان
بیمه دانابیمه شرکت نفتبیمه شرکت های هواپیمایی

قیمت بیمه سمعک، مرکز شنوایی سنجی سمعک برای وزوز گوش، انواع بیمه سمعک، مدارک لازم برای بیمه سمعک

مدارک لازم بیمه سمعک کدامند؟

برای مراجعه به بیمه و دریافت کمک هزینه ی سمعک، شما نیاز دارید تا مدارک لازم برای بیمه سمعک را به بیمه ارائه دهید تا خرید سمعک برای شما راحت تر باشد. نکته ی مهم این است که سمعک خود را از مراکز معتبر شنوایی تهیه نمایید تا مطمئن باشید که فاکتور و مدارک دریافتی شما معتبر است.

  • ادیوگرام: برگه ای حاوی اطلاعات شنوایی و آستانه های شنوایی در گوش که نشان دهنده ی میزان کم شنوایی فرد است و می توان بر اساس آن در مورد استفاده از سمعک تصمیم گیری کرد. این تست در اتاقک اکوستیک و توسط شنوایی شناس انجام خواهد شد.
  • گواهی پزشک یا نسخه: برگه ای مبنی بر توصیه به استفاده از سمعک که پزشک متخصص گوش و حلق و بینی آن را بر اساس ادیوگرام فرد ارائه می کند.
  • فاکتور سمعک: فاکتوری که توسط شنوایی شناس و در زمان تحویل سمعک به فرد داده خواهد شد.
  • کارت گارانتی سمعک: کارتی مبنی بر مدت زمان گارانتی و ارائه خدمات پس از خرید سمعک است که شنوایی شناس در زمان تحویل سمعک به فرد می دهد. این کارت دارای مشخصات سمعک، نام بیمار و تاریخ آغاز گارانتی سمعک است.

مدارک لازم برای بیمه سمعک در سال ۱۴۰۰

مبلغ پرداختی بیمه بابت هزینه سمعک چقدر است؟

هزینه ی پرداختی توسط بیمه های مختلف در کشور دارای تفاوت هایی می باشد. این عدد به نوع قرارداد و شرکت بیمه بستگی دارد و تحت تاثیر نوع سمعک و قیمت آن و… نیست. در جدول زیر لیستی از بیمه ها و مبالغ پرداختی هر یک ارائه شده است. ممکن است نام بیمه شما در این لیست نباشد که لزوما مبنی بر عدم پرداخت کمک هزینه سمعک در آن بیمه نخواهد بود بلکه به دسترس نبودن اطلاعات آن شرکت بیمه در زمان نگار این مقاله برمی گردد. در ادمه از مدارک لازم برای بیمه سمعک مطلع خواهید شد.

در مقاله‌ای دیگر با عنوان تعرفه بیمه سمعک در سال ۱۴۰۲ به بررسی تعرفه‌های بیمه‌های مختلف پرداخته‌ایم که می‌توانید با مطالعه‌ آن اطلاعات لازم را  کسب کنید.

بیمه آسیا

سقف مشخصی به عنوان کمک هزینه سمعک توسط این شرکت بیمه مشخص نشده است. بنابراین میزان پرداختی آن نیز به نوع قرارداد با سازمان مربوطه بستگی دارد.

 

بیمه ایران

سقف مشخصی به عنوان کمک هزینه سمعک توسط این شرکت بیمه مشخص نشده است.

 

بیمه البرز

سقف مشخصی به عنوان کمک هزینه سمعک توسط این شرکت بیمه مشخص نشده است.

 

بیمه بانک تجارت

برای دو گوش در مجموع مبلغ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه سمعک توسط این بیمه پرداخت می شود.

 

بیمه بانک صادرات

مبلغ ۳ میلیون تومان بعنوان کمک هزینه سمعک پرداخت می شود.

 

بیمه بانک کشاورزی

مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای هر گوش و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای دو گوش به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

 

بیمه بانک سپه

مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان سقف پرداختی برای هر گوش توسط این شرکت بیمه تعیین شده است.

 

بیمه بانک ملت

مبلغ ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای یک گوش و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای دو گوش به عنوان کمک هزینه سمعک توسط این بیمه در نظر گرفته شده است.

 

بیمه بانک ملی

حداکثر مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه سمعک و هر ساله نیز مبلغ ۲۷۰ هزار تومان بعنوان کمک هزینه تعمیرات سمعک و خدمات سمعک پرداخت می شود.

 

بیمه سلامت

مبلغ ۸۸۲ هزار تومان به عنوان کمک هزینه ثابت و برای یک گوش در نظر گرفته شده است. کودکان زیر ۷ سال می توانند کمک هزینه را برای دو گوش دریافت کنند و پرداخت این هزینه ها هر ۱۰ سال یکبار خواهد بود. افت شنوایی کمتر از ۴۰ دسیبل شامل این کمک هزینه نمی شود.

 

بیمه سازمان صدا و سیما

مبلغ ۱ میلیون و ۳۵ هزار تومان به کمک هزینه سمعک توسط این بیمه به بیماران پرداخت می شود.

بیمه سازمان شهرداری

مبلغ ۹۰۰ هزار تومان برای هر گوش که در مجموع ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد، توسط این شرکت بیمه به بیمه شدگان پرداخت می شود.

بیمه تامین اجتماعی

هزینه ثابت ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان توسط این بیمه پرداخت می شود که فرد هر ۱۰ سال یکبار می تواند آن را دریافت نماید.

بیمه آتیه سازان حافظ

حداکثر مبلغ ۵۰۰ هزار تومان توسط این بیمه تکمیلی پرداخت می شود که مجری بیمه تکمیلی سازمان بیمه سلامت است.

بیمه نظام آسایش

مبلغ ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه سمعک توسط این بیمه پرداخت خواهد شد.

بیمه پارسیان

مبلغ ۷۰۰ هزار تومان برای هر گوش به عنوان کمک هزینه سمعک توسط این شرکت بیمه پرداخت می شود که برای دو گوش برابر با ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت

مبلغ ۸۸۰ هزار تومان برای یک گوش توسط این بیمه پرداخت خواهد شد. کودکان زیر ۶ سال می توانند این مبلغ را برای دو گوش قابل پرداخت است.

بیمه میهن

مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای هر گوش و در مجموع مبلغ ۱ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه سمعک توسط این بیمه مشخص شده است.

 

بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح

مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توسط این بیمه پرداخت می شود که برای جانبازان نیروهای مسلح برابر با ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

بیمه کوثر

به نوع قرارداد بیمه بستگی دارد و تا سقف ۵۰۰ هزار تومان برای هر گوش است.

 

بیمه شرکت هواپیمایی ماهان

مبلغ ۱ میلیون تومان توسط این شرکت بیمه به عنوان کمک هزینه سمعک به بیماران پرداخت خواهد شد.

 

بیمه دانا

سقف مشخصی به عنوان کمک هزینه سمعک توسط این شرکت بیمه مشخص نشده است

بیمه شرکت نفت

برای هر گوش مبلغ ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در افراد بالای ۱۴ سال و مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در افراد زیر ۱۴ سال به عنوان کمک هزینه توسط این بیمه پرداخت می شود.

بیمه شرکت های هواپیمایی

مبلغ ۲۵۰ هزار تومان برای هر گوش به عنوان هزینه سمعک در این شرکت بیمه معین شده است که برای دو گوش برابر با ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

قیمت بیمه سمعک، مرکز شنوایی سنجی سمعک برای وزوز گوش، انواع بیمه سمعک، مدارک لازم برای بیمه سمعک

 

 بیشتر بخوانید:همه چیز درباره سمعک کودکان 

بیمه سمعک به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بیمه سمعک از جمله خدماتی است که شرکت های بیمه در اختیار فرد بیمه شده همگام   و افراد تحت تکفل او قرار می دهند. این افراد شامل موارد زیر است:

  1. همسر فرد بیمه شده یا مستمری بگیر (زن یا شوهر)
  2. فرزندان دختر فرد بیمه شده که ازدواج نکرده اند و فاقد شغل و درآمد هستند.
  3. فرزندان پسر فرد بیمه شده که سن زیر ۱۸ سال دارند و یا اشتغال به تحصیل دارند.
  4. پدر و مادر بالای ۶۵ سال و یا از کار افتاده که تحت تکفل بیمه شده قرار دارند.
  5. خواهر و برادر فرد بیمه شده که دارای شرایط بند ۲ و ۳ یعنی فرزندان فرد بیمه شده هستند و تحت تکفل او محسوب می شوند.

قیمت بیمه سمعک، مرکز شنوایی سنجی سمعک برای وزوز گوش، انواع بیمه سمعک، مدارک لازم برای بیمه سمعک

مراحل دریافت بیمه سمعک چیست؟

شرکت های بیمه دو روش برای پرداخت بیمه سمعک دارند و روش اول معمول تر است. بدین صورت که ابتدا فرد برای دریافت سمعک به شنوایی شناسان معتبر مراجعه می نماید و سمعک خود را تحویل گرفته و کل هزینه ی آن را می پردازد. سپس با در دست داشتن مدارک لازم برای بیمه سمعک که در بخش قبل ذکر شد، به کارگزاری های بیمه ی خود مراجعه می نماید.

بیمه پس از بررسی صحت اطلاعات و تایید آن ها، شماره ی حساب فرد را دریافت کرده و مبلغ مورد نظر را به حساب فرد واریز خواهد کرد. این مبلغ یک مقدار ثابت دارد و به نوع سمعک و نوع تجویز یا قیمت آن بستگی نخواهد داشت. در مقاله‌ی کمک هزینه بیمه سمعک چطور دریافت می شود به  بررسی مراحل دریافت این کمک هزینه پرداخته‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

روش دوم که در برخی از شرکت های بیمه مورد استفاده قرار می گیرد، شامل پرداخت مستقیم به شنوایی شناس است. بدین شکل که فرد ابتدا به شنوایی شناس مراجعه کرده و سمعک خود را با تخفیف خریداری می نماید. سپس شرکت بیمه این مبلغ را مستقیما به حساب شنوایی شناس پرداخت خواهد نمود. برای اینکار بادی به شنوایی شناسانی مراجعه نمایید که با شرکت بیمه شما طرف قرارداد هستند. برای اطلاع از نحوه ی پرداخت کمک هزینه ی سمعک توسط شرکت بیمه خود و مبلغ آن می توانید از بیمه خود یا شنوایی شناس سوال کنید.

مدارک لازم برای بیمه سمعک در سال ۱۴۰۰

آیا بیمه سمعک به افت شنوایی انتقالی نیز تعلق می گیرد؟

افت شنوایی دارای انواع مختلفی است. افت شنوایی انتقالی یعنی انتقال صدا به حلزون گوش به هر دلیلی مختل شده است. این مشکل می تواند ناشی از تجمع جرم گوش، عفونت گوش، پارگی پرده گوش، سفت شدگی استخوانچه های گوش و … باشد. در مقابل افت شنوایی حسی-عصبی را داریم که ناشی از نقص در قسمت حلزون و یا اعصاب شنوایی است. در اینگونه موارد صداها وارد حلزون می شوند اما نمی توانند به سیگنال الکتریکی تبدیل شده و برای درک به مغز بروند. این افت می تواند ناشی از پیرگوشی، مصرف داروها، قرارگیری در معرض نویز های آسیب رسان و … باشد.

نوع دیگری از افت شنوایی نیز تحت عنوان افت آمیخته یا مختلط شناخته می شود که دارای دو جزء حسی- عصبی و انتقالی است. درمان این اختلالات اندکی می تواند با یکدیگر متفاوت باشد. افت های انتقالی تا حد زیادی با دارو، جراحی و… درمان می شوند. هر میزان کم شنوایی که پس از این درمان ها باقی بماند را می توان با سمعک جبران نمود. درمان اصلی کم شنوایی حسی- عصبی، سمعک است که در اکثر موارد به خوبی جواب می دهد. در ادیو گرام شما که از مدارک لازم برای بیمه سمعک است می‌توان نوع کم شنوایی را فهمید.

اینکه افت شنوایی از چه نوعی باشد در دریافت کمک هزینه ی سمعک تفاوتی ایجاد نمی کند زیرا انواعی از افت های انتقالی نیز وجود دارند که به سمعک نیاز دارند و درمان دیگری ندارند. گواهی پزشک متخصص گوش و حلق و بینی با همین هدف صادر می شود تا پزشک تایید کند بیمار به درمان های دیگر نیازی ندارد و باید از سمعک استفاده کند.

قیمت بیمه سمعک، مرکز شنوایی سنجی سمعک برای وزوز گوش، انواع بیمه سمعک، مدارک لازم برای بیمه سمعک

آیا بیمه سمعک به مدل های داخل گوشی نیز تعلق می گیرد؟

سمعک ها دارای مدل های مختلفی هستند. سمعک های پشت گوشی که بدنه ی اصلی آن دارای تمامی قطعات سمعک است و با یک لوله به قالب موجود در کانال گوش متصل می شوند. سمعک ها داخل گوشی دارای یک پوسته واحد هستند که تمامی قطعات سمعک در آن جای گرفته است و این سمعک در عمق های مختلف کانال گوش قابل استفاده است. نوع جدیدی از سمعک ها که در سال های اخیر معرفی شده اند به عنوان سمعک ریک شناخته می شوند.

این سمعک دارای یک بدنه شبیه به سمعک های پشت گوشی است با این تفاوت که رسیور سمعک از آن جدا بوده و در کانال گوش فرد قرار می گیرد. نوع سمعک بر قیمت آن نیز موثر ایت بنابراین باید در هنگام خرید به این مورد نیز توجه شود. اما برای دریافت کمک هزینه ی سمعک نیازی نیست در مورد مدل سمعک نگران باشید. این کمک هزینه برای تمامی مدل ها پرداخت خواهد شد و میزان ثابتی دارد.

آیا بیمه سمعک به مدل های گران قیمت تعلق می گیرد؟

قیمت بیمه سمعک، مرکز شنوایی سنجی سمعک برای وزوز گوش، انواع بیمه سمعک، مدارک لازم برای بیمه سمعکسمعک ها همانند تمامی ابزارهای الکترونیکی که امروزه در دنیا مورد استفاده قرار می گیرند، دارای رده های قیمتی متفاوتی است. سمعک ها به طور کلی به سه رده پایه، متوسط و پیشرفته تقسیم بندی می شوند. تکنولوژی و فن اوری به کار برده شده در قیمت سمعک موثر بوده و این  تقسیم بندی بر اساس سطح تکنولوزی به کار رفته در سمعک و نوع سمعک است. ممکن است این سوال پیش بیاید که ایا بیمه ی سمعک به مدلهای گران قیمت نیز تعلق می گیرد و یا به طور کلی نوع سمعک بر مبلغ دریافتی از بیمه تاثیر دارد یا خیر؟

شرکت های بیمه در هنگام پرداخت کمک هزینه ی سمعک به قیمت تمام شده سمعک شما توجهی ندارند. آن ها یک مبلغ ثابت را در نظر گرفته و در صورت دارای بودن شرایط به شما پرداخت می کنند. بنابراین در هنگام خرید سمعک اگر سک مدل گران قیمت را انتخاب کنید باید بدانید که تفاوت قیمت آن با مدل های ارزان قیمت را باید از جیب خودتا بپردازید.

مدارک لازم برای بیمه سمعک در سال ۱۴۰۰

بیمه سمعک برای دو گوش است یا یک گوش؟

عمده موارد کم شنوایی به صورت دو طرفه ایجاد می شود. مواردی مانند سن، داروها و … معمولا هر دو گوش را به یک میزان تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین به اکثر بیماران توصیه می شود از سمعک به صورت دو گوشی استفاده کنند. تجویز دووشی سمعک دارای مزایای متعددی است از جمله بهبود جهت یابی اصوات، درک بهتر گفتار و صداهای مورد نظر در حضور نویز زمینه و… . با اینحال عده ی زیادی از بیماران هستند که هنوز نمی توانند از سمعک دو گوشی استفاده کنند.

یکی از اصلی ترین علل این مشکل نیز هزینه بالا و قیمت دو سمعک است. شرکت های بیمه در صدد حل این مشکلات هستند و بیمه سمعک را ارائه می کنند. برخی از شرکت ها برای تجویز دوگوشی نیز کمک هزینه را پرداخت می کنند به ویژه در مورد کودکان که نیاز بیشتری به شنیدن دارند و در سنین حساسی به سر می برند. با اینحال برخی شرکت های بیمه نیز هستند که تنها کمک هزینه ی را برای یک گوش پرداخت می کنند بنابراین فرد می بایست هزینه ی سمعک دوم را تماما خودش پرداخت کند.

 

این مقاله زیر نظر دکتر سید محمدرضا تقوی مسئول کلینیک ارزیابی شنوایی دانیال نوشته شده است.

دانیال کلینیک

منابع: eghtesadonline

  • چه زمانی می توان از بیمه سمعک استفاده کرد؟

شرکت های بیمه کمک هزینه ی سمعک را به بیمه شدگان شان پرداخت می کنند اما اینگونه نیست که هر ساله این مبلغ را پرداخت کند. اگر تابحال از بیمه ی سمعک خود استفاده نکرده اید، می توانید این کمک هزینه را دریافت کنید. پس از آن هر ۵ یا ۱۰ سال یکبار (بستگی به شرکت بیمه شما دارد) نیز می توانید از مزایای این کمک هزینه ی بیمه بهره مند شوید.

  • آیا پرداخت کمک هزینه ی سمعک در همان روز انجام می شود؟

جواب این سوال خیر است. باید اندکی صبور باشید. معمولا شرکت های بیمه مدارک شما به همراه شماره حسابی از بیمه شده را دریافت می کنند. سپس کمسیونی تشکیل می شود و مدارک را بررسی می کند. پزشک معتمد آن ها باید تاییر کند که فرد به سمعک نیاز دارد بنابراین مدتی طول می کشد تا این کمک هزینه به حساب فرد واریز گردد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات