قوی ترین سمعک در کم شنوایی عمیق چیست و معرفی بهترین برند ها

قوی ترین سمعک در کم شنوایی عمیق چیست و معرفی بهترین برند ها

قوی ترین سمعک

فهرست مطالب

آیا تا به حال در شنوایی خود دچار مشکل شده اید و به بهترین مرکز شنوایی سنجی برای معاینه بروید؟ افرادی که کم شنوا هستند، معمولا برای شنیدن مکالمات و صدای محیط به سمعک نیاز پیدا می کنند. این سمعک ها در بازار در قدرت های مختلف موجود هستند و در انواع آنالوگ و دیجیتال به فروش می رسند. قوی ترین سمعک برای خرید، توسط برندهای مختلفی ارائه می شود که در ادامه با ویژگی های آن ها آشنا خواهید شد.

سمعک آنالوگ یا سمعک دیجیتال برای کم شنوایی عمیق مهم است؟

سمعک ها معمولا در دو نوع آنالوگ و دیجیتال عرضه می شوند که سمعک آنالوگ در دسته اولین سمعک هایی است که برای درمان کم شنوایی ابداع شده است. سیستمی که در این سمعک به کار رفته بسیار ساده است، به طوری که در آن شما فقط می توانید صدا را کم و زیاد کنید و هیچ سیستمی برای تنظیم تقویت صدا وجود ندارد.

اگر از سمعک آنالوگ استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که آن ها صدای محیط و صدای مکالمات را به یک اندازه تقویت می کنند، بنابراین هنگام شنیدن مشکلات جدی خواهید داشت. این امر می تواند برای شما آسیب هایی از جمله صدمه دیدن قسمت حلزونی گوش ایجاد کند.

سمعک دیجیتال با انواع آنلوگ تفاوت های زیادی دارند. امروزه با گسترش تکنولوژی در بسیاری از زمینه ها، تکنولوژی سمعک ها نیز ارتقا یافته و عمدتا به شکل دیجیتال تولید می شوند. سمک های دیجیتال می توانند سیگنال ها را به صورت دیجیتال و با استفاده از اینترنت به شکل وایرلس انتقال دهند. سیستم این سمعک ها به شکل سیستم شنوایی انسان تنظیم می شود، بنابراین، می توانند با توجه به محدوده شنوایی فرد خود را تنظیم کنند و نویز را هنگام شنوایی از بین ببرند.

مدارات مجتمع، نقش پررنگی در طراحی این سمعک ها دارند، به همین دلیل می توان آن را به صورت کوچکتری طراحی کرد و داخل گوش قرار داد. در نتیجه، سمعک های دیجیتال قابلیت بیشتری نسبت به سمعک های آنالوگ دارند و برای افرادی که کم شنوایی عمیق دارند مناسب تر هستند. توجه داشته باشید که قیمت سمعک در بازار نسبت به نموته های آنالوگ گران تر است. از آن جایی که قبلا از سمعک های آنالوگ استفاده می کرده اید، باید به تدریج آن را به دیجیتال تغییر دهید.

قوی ترین سمعک
مناسب ترین قالب گوش برای قوی ترین سمعک ها چیست؟

مناسب ترین قالب گوش برای سمعک های قوی

قالب های زیادی برای سمعک هایی مانند سمعک کودکان استفاده می شوند که می توان از قالب های فول شل و سیلیکونی به عنوان بهترین گزینه ها یاد کرد. این قالب ها قابلیت این را دارند که صدای اضافی و نویزی که معمولا توسط سمعک ها ایجاد می شوند را بگیرند.

در سمعک های مختلف، هر چه قدر که فرکانس صدا بالاتر می رود، به همان اندازه قدرت آن کاهش می یابد. به همین دلیل، باید از قالبی استفاده کرد که در فرکانس های بالا نیز بتواند قدرت خود را حفظ کند. قالب هورن، می تواند فرکانس بیشتری را حفظ کند، بنابراین، برای افرادی که کم شنوایی عمیق و وزوز دارند مناسب تر خواهند بود.

قوی ترین سمعک های نامرئی

برخی از افراد به دلیل مشخص بودن سمعک، از استفاده آن خودداری می کنند، اما امروزه سمعک هایی ابداع شده اند که داخل گوش قرار می گیرند و به نوعی نامرئی هستند. از قوی ترین سمعک نامرئی می توان به سمعک insio اشاره کرد که تعداد کانال های بالایی دارد، قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارد و در آن یک مدار کاهش نویز نیز تعبیه شده است که بسیار قوی خواهد بود.

نمونه ای از یک سمعک سوپرپاور
معرفی قوی ترین سمعک داخل گوشی

قوی ترین سمعک های داخل گوشی

سمعک های داخل گوشی به نام CIC شناخته می شوند و کاملا در داخل گوش قرار می گیرند، اما نامرئی نیستند. از بهترین و قوی ترین سمعک داخل گوشی می توان به مدل starkey evolve AI اشاره کرد که ساخته آمریکا بوده و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد. این نوع سمعک از نوع سمعک شارژی است و می تواند تا ساعت های زیادی کار کند.

از بهترین مزیت های این سمعک می توان به قابلیت اتصال وایرلس به تلفن همراه اشاره کرد که این امکان را به شما می دهد تا تمامی مکالمات تلفنی خود را به وضوح از طریق سمعک گوش دهید و یک نوع سمعک بلوتوثی نیز می باشد.

قابلیت استفاده از هوش مصنوعی چیزی است که تا به حال در هیچ کدام از سمعک ها نبوده است. با استفاده از این قابلیت می توانید در مکان های شلوغ سمعک را فعال کنید تا نسبت سیگنال به نویزهای موجود بیشتر شود. همچنین شما می توانید با مکان یاب یا جی پی اس در اپلیکیشن مخصوص طراحی شده برای این سمعک، در صورت گم شدن، آن را به راحتی پیدا کنید.

ویژگی کم شنوایی عمیق یا شدید

برای این که بهتر با کم شنوایی عمیق آشنا شوید، باید ویژگی های این مشکل را به طور کامل بشناسید. معمولا افرادی که میزان شنوایی آن ها بیشتر از نود دسی بل است، در دسته کم شنوایی عمیق یا ناشنوا قرار می گیرند. این درجه از کم شنوایی، شدیدترین شناخته می شود به طوری که افراد با داشتن آن قادر به شنیدن چیزی نیستند.

فردی که دارای درجات کمتر کم شنوایی است می تواند از مکالمات دیگران کلمات مبهمی را بفهمد، اما افرادی که به کم شنوایی عمیق دچار هستند، چیزی را نخواهند شنید. دلایل مختلفی برای ایجاد این مشکل وجود دارد. ایجاد تومور، بیماری سیفلیس، اختلالات رگ های خونی و ام اس از جمله دلایلی هستند که می توانند کم شنوایی عمیق را به وجود بیاورند.

برای افرادی که به کم شنوایی عمیق و صدای گوش مبتلا هستند، شنیدن مکالمات، برنامه های تلویزیون، شنیدن موسیقی و برقراری روزانه بسیار سخت و تقریبا غیرممکن خواهد بود.

سمعک های قوی
آشنایی با قوی ترین برند های سمعک

قوی ترین برند های سمعک

حال نوبت به معرفی سمعک هایی برای افزایش قدرت شنیداری برای افراد کم شنوا و ناشنوا می رسد. این سمعک ها ویژگی های خاصی همانند بیمه سمعک دارند که برای درجات مختلف کم شنوایی، مخصوصا کم شنوایی عمیق مناسب خواهند بود. قوی ترین سمعک های موجود در بازار به شرح زیر هستند:

سمعک Motion SP زیمنس

این مدل از سمعک آلمانی زیمنس را می توان از پرقدرت ترین سمعک ها دانست. طراحی پیشرفته در این سمعک باعث شده است تا افرادی زیادی آن را خریداری کنند. دوام زیاد و قابلیت اتصال از طریق وایرلس از بهترین ویژگی هایی است که این سمعک دارد. سمعک زیمنس به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از الگوهای پردازشی، درک گفتار فرد را تا میزان زیادی تغییر می دهد.

سمعک Naida Marvel فوناک

تمامی سمعک های فوناک ساخت سوئیس هستند که کیفیت و دوام بالایی دارند. با استفاده از سمعک سوئیسی می توانید قدرت شنوایی را تغییر دهید. به دلیل همین ویژگی های خاص است که تولیدات فوناک به بیش از ۱۰۰ کشور صادر می شوند. افرادی که از کم شنوایی عمیق رنج می برند، می توانند به راحتی و بدون نگرانی از این سمعک استفاده کنند تا قدرت شنوایی خود را افزایش دهند.

این سمعک با طراحی خاصی که دارد برای کودکان بسیار مناسب است. از دیگر ویژگی های سمعک naida Marvel می توان به پردازش گفتار در سطح بسیار بالا اشاره کرد که آن را در میان سمعک های دیگر بسیار خاص می کند.

سمعک ENZO Q ریساند

این سمعک جز بهترین ها قرار می گیرد و بر خلاف مدل های دیگر از ویژگی ضد آب و ضد گرد و غبار نیز برخوردار است. با داشتن ویژگی هایی مانند قدرت پردازش بالا و اتصال پیشرفته برای کسانی که کم شنوایی عمیق دارند و در شنوایی خود با مشکل جدی مواجه هستند، بسیار مناسب خواهد بود.

سمعک (Xceed اکسید) اتیکن

سمعک های اتیکن جزوِ شناخته شده ترین برندها در سطح جهان هستند و ویژگی های بسیار خاصی را به افراد با شنوایی بسیار کم ارائه می دهند. اگر قصد خرید یک سمعک با بهترین کیفیت و وضوح صدای بالا را دارید، می توانید روی این سمعک ها حساب کنید.

مدل های سوپرپاور این سعک ها بسیار جدید هستند و از قابلیت اتصال از طریق وایرلس بهره برده اند؛ به صورتی که می توانید آن ها را به تلویزیون و تلفن همراه متصل کنید. این مدل از سمعک اتیکن در در دو نوع سوپر و اولترا در بازار وجود دارد و می توانید بر حسب ویژگی های دلخواه خود یکی  از آن ها را انتخاب کنید.

 معمولا برای کودکان باید سمک های خاصی مناسب آن ها انتخاب کنید. خوشبختانه، برند اتیکن به این موضوع نیز فکر کرده است و قوی ترین سمعک مناسب کودکان را در مدل Xceed play در دسترس عموم قرار داده است.

بهترین سمعک های اولترا
قوی ترین سمعک مناسب برای کم شنوایی عمیق

بهترین و قوی ترین مدل سمعک برای کم شنوایی عمیق

با این که برندهای مختلفی در بازار وجود دارد، اما برخی از آنان از کیفیت بیشتری برخوردار هستند و ویژگی های منحصر به فرد زیادی ارائه می دهند. بهترین سمعک ها از برندهای اتیکن، زیمنس و فوناک هستند. برخی از آن ها دارای جی پی اس هستند و برخی دیگر از قابلیت ها مانند مقاومت در مقابل گرد و غبار را دارند. اگر با آب در تماس هستید، بهتر است که سمعک هایی استفاده کنید که قالب ضد آب  دارند، به همین دلیل استفاده از برند ریساند این امکان را برای شما فراهم می کند.

قوی ترین سمعک های موجود در بازار
خرید و قیمت قوی ترین سمعک از کلینیک دانیال

قیمت قوی ترین سمعک

سمعک ها با توجه به ویژگی هایی که دارند، قیمت گذاری می شوند. قوی ترین سمعک ها معمولا به عنوان سوپرپاور و اولترا به فروش می رسند. قیمت این سمعک ها از شش میلیون آغاز می شود و تا قیمت های بالا تر ادامه دارد. هر چه قدر که برای خرید این سمعک ها صبر کنید، قیمت ها بالا تر می روند. اگر می خواهید که قیمت کمتری هنگام خرید بپردازید، می توانید از مدل های قدیمی تر سمعک های سوپرپاور استفاده کنید.

منبع:forbes

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات